بهترین وکیل در تهران

بهترین وکیل در تهران - گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت

وکیل املاک و دعاوی کیفری مرتبط با ملک

باید در نظر گرفت که معاملات ملکی همیشه آن طور که مدنظر ماست پیش نمی روند و گاهی یکی از طرفین با عمل نکردن به تعهدات خود مسئله ای را بوجود می آورد که به آسانی قابل حل نیست و نیازمند رسیدگی قضایی است.

دعاوی ملکی بطور کلی به رابطه بین انسان و اموال غیر منقول می پردازد. آنچه که اهمیت دارد این است که در قانون مدنی ، املاک در دسته اموال غیرمنقول قرار می گیرند. اموال غیر منقول در لغت به معنای غیر قابل حمل است و به اموالی گفته میشود که نتوان آن ها را از مکانی به مکان دیگر انتقال داد.

به جهت نبود پایداری در قیمت ملک همواره مشکلاتی در زمینه معاملات ملکی بوجود می آید. از جمله این چالش ها می توان به حفظ و نگهداری املاک در مقابل تعدی به آن ها ، ادعای فسخ مبایعه نامه و... اشاره کرد.

در این شرایط دعاوی ملکی بوجود می آیند، از جمله این دعاوی می توان به  تصرف عدوانی ، خلع ید ، الزام به تنظیم سند رسمی و ... اشاره کرد که دارای دسته بندی های متفاوتی از جمله دعاوی حقوقی املاک ، دعاوی ثبتی و دعاوی کیفری مربوط به املاک هستند که برای رفع مشکلات این گونه دعاوی نیاز و وجود یک وکیل ملکی مجرب و با تجربه حس می شود.

برای بهره مندی از بهترین وکیل ملکی می توانید با گرفتن مشاوره حقوقی از وکلای دپارتمان املاک گروه وکلای ره جویان عدالت که آشنایی کامل به تمامی حقوق مربوط به ملک از جمله حق انتفاع شخص ثالث ، تصرف اموال و ... دارند به پیروزی در هرگونه دعاوی ملکی نزدیک شوید.

از جمله دعاوی ثبتی مرتبط با املاک نیز می توان به ابطال عملیات ثبتی کمیسیون های ثبتی ،  ابطال سند مالکیت معارض ، ابطال اجرائیه ثبتی و ... اشاره کرد.

از دعاوی حقوقی ملکی می توان به الزام به فسخ قرارداد مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت ،  اخذ پایان کار ، اخذ صورت مجلس تفکیکی و ... اشاره کرد.

باید توجه کرد دعاوی کیفری مرتبط به املاک زمانی واقع می شود که در مورد املاک جرمی رخ داده باشد ، از جمله دعاوی کیفری مربوط به املاک می توان به خیانت در امانت ، تغییر کاربری اراضی کشاورزی ، فروش مال غیر و ... اشاره کرد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 20 فروردين 1397ساعت 18:59  توسط ره جویان عدالت 

استفاده از وکیل در طلاق توافقی و مطالبه مهریه

در طلاق توافقی زوجین باید بر سر همه مسائل اساسی زندگی شان از جمله اجرت المثل ، مهریه ، نفقه و ... باید به تفاهم دو جانبه و در نتیجه توافق کامل برسند.

با داشتن وکیل طلاق دپارتمان خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت با سابقه درخشان نزدیک به سه دهه فعالیت در زمینه پرونده های خانواده می توانید بدون نیاز به حضور زوجین در دادگاه و جلسات داوری و مشاوره طلاق توافقی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برسانید.

امروزه در راهروهای دادگاه های خانواده به وفور زوج هایی دیده می شوند که بدلیل نداشتن سازگاری به دلایل مختلف از جمله عدم تفاهم، وجود مشکلات اقتصادی و ... کانون روابط زناشویی آنها دچار مشکل شده و دیگر قصد سازش برای ادامه زندگی مشترک را ندارند. در این حالت این زوج ها به دنبال جدایی بی دردسر و آسان هستند به همین جهت آنها طلاق توافقی را انتخاب می کنند.

در طلاق توافقی یک وکیل نمی تواند از طرف زن و مرد، وکالت در طلاق را به عهده گیرد و اگر زن از طرف مرد وکالت در طلاق گرفته باشد در این شرایط وکیل زن ، به نوعی با واسطه وکیل مرد نیز به حساب می آید و در این شرایط فقط حضور زن در دادگاه برای امضای دادخواست لازم است.

مهریه در طلاق توافقی چگونه است؟

در طلاق توافقی زن باید بخشی از مهریه اش یا کل آن را با توجه به توافق طرفین ببخشد و شیوه پرداخت مابقی مهریه نیز با توجه به توافق طرفین تعیین می شود.  

مهریه همواره یک پشتوانه محکم اجتماعی برای زنان به حساب می آید. باید توجه داشت که رای دادگاه برای مهریه به طور کامل براساس آنچه که زوجین توافق کرده اند صادر می شود.

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 بهمن 1396ساعت 20:33  توسط ره جویان عدالت 

شناخت بهتر دعاوی مربوط به ملک و وکیل ملکی

باید در نظر داشت که بخشی از دعاوی که یک وکیل ملکی به آن ها می پردازد مانند فروش مال غیر ، جعل سند و .... کیفری هستند.

مبحث دعاوی ملکی از جمله مباحثی است که در دسته بندی حقوقی در حوزه وکالت ملکی قرار می گیرد و به طور کل رابطه بین انسان و اموال، خصوصاً اموال غیرمنقول را بیان می کند از اموال غیر منقول می توان به زمین، خانه و... اشاره کرد. اموال غیرمنقول اموالی هستند که به هیچ عنوان قابلیت جابجایی و نقل مکان ندارند.

 آنچه که وکیل ملکی همواره به آن می پردازد رفع دعاوی مختلفی است که باعث تضییع حق انسان ها در رابطه با اموال غیرمنقولشان می شود. از مهم ترین دعاوی ملکی می توان به دعوی اخذ صورت مجلس تفکیکی ، تصرف عدوانی ، خلع ید ، اخذ پایان کار ، حق سرقفلی ، تقسیم و افراز ملک مشاع و ... را اشاره کرد.

آشنایی با حق سرقفلی و حق کسب و پیشه :

مستأجرین املاک تجاری با پرداخت مبلغی به مالک، حقی را از مالک ملک خریداری می کنند که از آن به حق سرقفلی تعبیر می شود و حق سرقفلی با حق کسب و پیشه که بصورت تدریجی حاصل می شود و محتمل الحصول است فرق دارد.

میزان و مقدار حق سرقفلی کاملا مشخص است اما میزان و مقدار حق کسب و پیشه و تجارت قابل محاسبه نبوده و حتی ممکن است این حق بوجود نیاید.

 

متصرف و تصرف عدوانی

یکی از مباحث مهم در دعاوی ملکی تصرف عدوانی است. زمانی که مال غیرمنقولی بدون داشتن مجوز قانونی و بدون رضایت مالک آن ، توسط شخصی از تصرف مالک در بیاید دعوی تصرف عدوانی بوجود می آید. 

همچنین متصرف شخصی است که مالی را در اختیار دارد و از آن استفاده می کند و مکن است مالک باشد یا نباشد.

دپارتمان املاک گروه وکلای ره جویان عدالت با نزدیک به بیست و شش فعالیت هزاران پرونده مختلف در زمینه دعاوی ملکی را با موفقیت به پایان رسانده است.

با استفاده از مشاوره تلفنی رایگان این گروه می توانید مشکلات خود در زمینه های خانواده و کیفری ، حقوقی ، املاک ، را مطرح کرده و مشاوره بگیرید. همیشه داشتن یک وکیل خوب امتیاز مهمی در روند دعاوی مختلف و حسن بزرگی برای هر یک از طرفین دعوی است.

+ نوشته شده در  يکشنبه 15 بهمن 1396ساعت 13:07  توسط ره جویان عدالت 

مزیت استفاده از وکیل در طلاق توافقی

متاسفانه "طلاق" واژه‌ای است که این روزها خیلی با آن برخورد می کنیم، ولی شاید خیلی ها با تمام ابعاد آن آشنایی نداشته باشند. قبل از آنکه به موضوع مورد بحث یعنی طلاق توافقی بپردازیم جالب است بدانید که 40 درصد از طلاق های ثبت شده از نوع طلاق توافقی می باشد. تمایل زوجین (زن و شوهر) به دوری از دعوا و درگیری باعث شده است که طلاق توافقی یکی یا به نوعی بهترین انتخاب باشد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در   2 بهمن 1396ساعت 8:27  توسط ره جویان عدالت 

روند رو به رشد طلاق توافقی در ایران

یکی از عوامل این قضیه را می توان افزایش زنان مستقل در جامعه ایرانی دانست که دلیل این امر را می توان شرکت این دسته زنان در فعالیت های شغلی ، اقتصادی و اجتماعی و ... دانست که باعث قدرت آنها شده و آنان را از حمایت های مالی مردان بی نیاز می کند.

در نتیجه آنان به خاطر رهایی از مشکلات زناشویی تقاضای طلاق توافقی می کنند. در واقع این گونه زنان با آن دسته از زنانی که یصورت ستی ازدواج کرده و پس از مدتی در زندگی زناشویی به مشکل می خورند و به ناچار این مشکلات را تحمل می کنند فرق دارند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:20  توسط ره جویان عدالت 

استفاده از وکیل در دعاوی خانوادگی مانند طلاق توافقی

دعاوی خانوادگی که از زمره حقوقی است که در قانون تعریف شده که برای زوجین در قانون مدنی، قانون حمایت خانواده و قانون آئین دادرسی مدنی راجع به بخشی از موارد و حتی قانون جزا که دربرگیرنده خط مشی زندگی و تکالیف و شرایط و حقوق خانواده ها را تعریف می کند. در این نوشتار بخشی از موارد مربوط به دعاوی خانواده را به صورت خلاصه برای شما توضیح میدهیم. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این موارد میتوانید به صفحه ی مربوطه مراجعه کنید.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:17  توسط ره جویان عدالت 

جدایی آسان و بدون هیاهو زوجین با طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی چیست؟

زمانی که زوجین بخواهند درخواست طلاق توافقی را به دادگاه ارائه بدهند مدارکی به شرح ذیل برای ثبت آن نیاز است: 
1- شناسنامه زوجین 
2- کارت ملی زوجین 
3- اصل عقدنامه در صورتی که در دسترس نباشد یا مفقود شده باشد هر یک از زوجین یا وکلای آنها می توانند با مراجعه به دفترخانه ای که عقد در آن صورت گرفته مراجعه نمایند و تقاضای رونوشت نمایند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:15  توسط ره جویان عدالت 

تبدیل جدایی عاطفی به طلاق توافقی

زن و مرد میتوانند با توافق یکدیگراقدام به طلاق نمایند، لیکن مقصود از طلاق به توافق زوجین این نیست که اراده ي زن و مرد به یک اندازه در طلاق مؤثر بوده و به منزله یک قرارداد بین زوجین تلقیمیشود، چنین امري در فقه امامیه و قانون مدنی قابل قبول نیست، چراکه هر دو،طلاق را حق و اختیار مرد دانستهاند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:11  توسط ره جویان عدالت 

طلاق توافقی چند روز طول می کشد؟ وکیل طلاق در تهران

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهریه ، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود به عنوان مثال توافق می کنند زوجه مهریه را در قبال طلاق ببخشد یا دریافت کند و یا با شرایط توافق شده مهریه پرداخت شود بنابراین تمام موارد توافق در رای دادگاه منعکس خواهد شد و قابلیت اجرا دارد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 20:06  توسط ره جویان عدالت 

نمونه دادخواست طلاق توافقی، وکیل طلاق توافقی

 قبل از ارائه نمونه دادخواست طلاق توافقی، خوب است که به این مطلب اشاره شود که متن دادخواست طلاق توافقی اهمیتی ندارد و در خصوص آن نباید وسواس نشان داد به بیان دیگر لازم نیست که زوجین یا وکلای آن ها در متن دادخواست جزئیات کامل توافق های زوجین (توافق نامه طلاق توافقی) را منعکس کنند صرف درخواست طلاق توافقی ساده کفایت می کند و بهتر است مشروح کامل توافقات زوجین حتی اگر برای آن ها قبل از دادخواست، صورتجلسه طلاق توافقی تنظیم شده باشد به مرحله مشاوره دادگاه یا حضور نزد قاضی موکول شود.

 

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 18:39  توسط ره جویان عدالت